על פירות יער - אל תסתכלו רק בקנקן היפיפה אלא גם בכל הטוב שיש בתוכו
Mix_Yaar_01a.png
משפחה מהממת ביופיה ובולטת בשל צבעיה העזים: כחול, סגול, בורדו, ורוד ואדום.כוללת בתוכה את האוכמניות, פטל, תותים, חמוציות, דומדמניות, דובדבנים וגוג'י ברי.
מקור הפירות הנ"ל הוא ביערות, בעיקר בארצות קרות. בארץ יש גידולים של חלק מהם אך, ניתן להשיגם כפירות יבשים או קפואים וגם ככאלו המשולבים במזונות כמו שייקים, מעדנים, קינוחים ועוד.
לרוב נעדיף את הפרי בצורתו הטבעית, אך מכיוון שאיזור הגידול הטבעי שלו אינו בארץ, נפוץ השימוש בפירות קפואים. בתהליך זה, הפרי נקטף בשיאו ועל מנת לשמור על ערכו התזונתי יש להתחיל ותהליך ההקפאה מתבצע סמוך לקטיף, כדי לשמור על ערכו התזונתי של הפרי. מלבד שמירה על הערך הרב שבפירות, ההקפאה מאפשרת אחסון לאורך זמן רב.
הצבעים היפים הללו לא רק מגרים ומושכים את העין, הם גם טומנים בתוכם ערך תזונתי אדיר.
פירות היער מוגדרים כמזון על בשל כמות נוגדי החמצון (אנטי אוקסידנטים) הרבים שבהם. החומרים הללו נקראים ביופלבנואידים והם אלו שמעניקים לפירות את צבעם הנפלא.
לפירות היער יש יכולת לנטרל רדיקלים חופשיים ולהקטין את הנזקים שלהם ואת ההשפעה השלילית, הנגרמת מחשיפה אליהם לדוגמא הזדקנות מואצת של רקמות ויצירת מחלות.
בין יתר הפעילויות הרבות של החומרים שבפירות היער ניתן להשיג בעת שילובם בתזונה שיפור במצבים כגון הגמשת וחיזוק  כלי הדם ואף תמיכה בבריאות הלב בנוסף גם הצערת העור, הפחתת דלקות פרקים, השלת משקל ועוד.
יתרון נוסף בעל ערך בפירות היער הוא האינדקס הגליקמי הנמוך שלהם: הכוונה למדד כמות האינסולין שמופרשת בגוף בהמשך להכנסת מזון כלשהו.
כשהאינדקס הגליקמי של מזונות הוא נמוך, הדבר מאפשר הפרשת אינסולין מתונה מהלבלב וחשיפה מבוקרת אליו. זוהי תכונת מזון מתאימה לאנשים שרוצים לרדת במשקל, לחולי סוכרת וכל מי שמקפיד על תזונה מאוזנת ובריאה.
ניתן לשלב את פירות היער במזון בקלות ובהנאה. כפירות קפואים עדיף השימוש בסמוזי, בשייקים ובמיצים. בפירות טריים ניתן להשתמש בשלמותם.
ניתן להשיג באריזות של פרי מסוג אחד קפוא וכן באריזות של שילובים.
בשילובים שיצרנו עבורכם השקענו גם מחשבה לדוגמא בתערובת של שזיף, תות, תפוח ופטל תוכלו להרוויח אינקס גליקמי נמו,ך כיוון שגם לתפוח וגם לשזיף יש ערכים נמוכים במדידה. וכך היתרונות של תפוח, שעשיר בפקטין (סיב מסיס מים התורם לשיפור העיכול ולתחושת שובע) מצטרפות לכל מה שהוזכר מעלה.
בתערובת של מנגו, תפוח ובננה ניתן לשלב מעט מהתות או הפטל לקבלת הצבע בתוספת היתרונות ואף לשדרג בהכנת השייק גם עם טחינה אורגנית מלאה שלנו. זה ייתרום לקבלת מרקם סמיך ונעים והתוספת תהווה מקור לסידן ספיג וחשוב לגופכם.

שיהיה לכם קיץ צונן ונעים.
בברכת בריאות.
כתבה: נעמה טננבאום - נטורופתית