מזון מעובד לעומת מזון טבעי – השלכות ויתרונות


העולם חי בקצב מהיר ועלינו להתאים את עצמנו אליו. כיצד זה מתקשר לתעשיית המזון ולבריאותנו?


נתחיל את המאמר בכמה עובדות וזאת על מנת להגביר את המודעות לנזקים, שמזון מעובד ומתועש גורם. למרות שרובנו יודעים זאת, אנחנו נוטים להתעלם מכך רוב הזמן, כדי שיהיה לנו "נוח" להמשיך לצרוך ממנו.

הסיבות לכך מגוונות ונעות בין זמינות המזון ומהירות הכנתו, טעמו הדומיננטי והמושך ועד נראות מושלמת כגון צבעוניות של המזון ואריזות יפיפיות (כי העין גם אוכלת).

נוחות זה שם המשחק בעולם המערבי במאה ה 21. אנו דואגים כל הזמן שיהיה לנו נוח ושיהיה סביבנו שפע.

על רובנו לדאוג שנוכל לבשל ארוחות מהירות במעט זמן הפנוי שיש לנו בין המשימות, ולהגדיל עצמאות הילדים (זאת על ידי מתן אפשרות לילדים להכין ארוחות בעצמם.

התעשיה היא שקובעת:

התעשיה היא מובילת דעת הרוב בנושא, מה ייכנס לעגלת הקניות שלנו ואז לביתנו. משם הדרך לצלחת שלנו קצרה ובלי לשים לב זה הופך להיות חלק מהתזונה הקבועה שלנו.

לשם לקיחת השליטה לידנו עלינו להיות במודעות גבוהה ביותר וכן בעלי דעה מוצקה ויכולת בחירה מושכל. בעת היציאה לקניות או התכנון שלהן, עלינו לראות קדימה את התמונה הגדולה, וכך להקטין את השפעת הפרסום והשיווק על התת מודע.


מה נשאר מהמזון:

מזון שעבר תהליך עיבוד אינו מכיל מה שהוא מתיימר למכור לנו שהוא מכיל.

הוא לרוב עשיר בצבעי מאכל, כדי למשוך את עין הצרכן, בחומרי טעם וריח ובחומרים משמרים מסוגים שונים, כדי לייצר אורך חיי מדף.

הוא מתרחק אלפי שנות אור ממה שהיה במקור לדוגמא שניצל תירס או קציצות אפונה וכן שניצל בייתי "טבעי" מעובד אינם דומים באיכותם ובמרכיביהם בשום צורה לאכילת אפונה, תירס או אכילת חזה עוף טרי שתכינו ממנו שניצל בבית.

המחיר הבריאותי שנשלם על צריכת מזון כזה הוא עצום.


הקשר למחלות:

מחקרים רבים ומבוססים מקשרים צריכת מזון מתועש / מעובד למחלות קשות וכרוניות האופייניות לעולם המערבי כגון:

השמנה ועודף משקל (שמהוות גורם לבעיות רבות בפני עצמן)

מחלות אוטואימוניות

סרטנים שונים

דלקות כרוניות

האצת הזדקנות התאים והגוף


המזון המעובד מתחלק לכמה דרגות עיבוד ותיעוש

ממעובד מינמלית – כשחומר עבר תהליך בסיסי כגון חיתוך והקפאה לדוגמא ועד לאולטרא מעובד, שיש בו תוספים רבים של חומרים, שלא תמיד ניתן להבין מהם מהכתוב על האריזות.

עיבוד המזון משנה את המזון המקורי ואת היחס ביון המרכיבים בתוכו. אם נשאר זכר לערך התזונתי הוא דל ביותר.

בתעשיה מוסיפים למזונות אלו מלחים וסוכרים בכמות גדולה, שמנים מעובדים ומוקשים שחושפים אותנו להתקפי לב ושבץ, כימיכלים, ממתיקים, חומרי עיבוי והסמכה, משפרי ריח ומעכבי ריקבון ועיפוש.

אנשים רבים מפתחים אלרגיות לחומרים אלו, וכשהם מוצאים את דרכם לגופנו דרך המזונות הנ"ל – הגוף מגיב בצורות שונות - עומסים על איברים שאחראים לפינוי פסולת כגון הכבד והכליות והופעת מחלות והתנהגויות שונות כגון היפראקטיביות וקשיי התנהגות.

האחריות בידיים שלנו

הסוד להימנע מכל המוזכר לעיל הוא להיות אחראיים ולהסתכל על רשימת המרכיבים במוצרים שאנו קונים, במידה שהם אינם טבעיים או גולמיים.

ההנחיה אמורה להיות פשוטה - אם אינכם מסוגלים לקרוא את הרשימה או להבין מה בתוכה – אל תאכלו את זה!

התזונה שלכם צריכה להיות מורכבת ממזון אמיתי וטרי ככל הניתן. מזונות טבעיים ככל שניתן שיהוו את חומרי הגלם לארוחות שתיצרו.

כיצד לבחור מזון בריא וטבעי

מומלץ שהתזונה תכלול הרבה ירקות ופירות, נבטים ועלים ירוקים, שומנים טובים ומוכרים, דגנים שלמים, קטניות, אגוזים וזרעים, ביצים, דגים ובשר טרי.

קראו את התויות. השתדלו לצרוך מזונות עם רשימת רכיבים מזוהה ולא ארוכה.


אנחנו פה בשבילכם

חברת "הרדוף" עושה מאמצים לספק ללקוחותיה מזונות הקרובים ככל הניתן לטבע, בעלי מיעוט רכיבים שאת כולם ניתן לזהות בקלות. זה מתחיל בדגנים, קטניות וזרעים, ממשיך במזון מהיר ההכנה (קוסקוס ומיקס דגנים וקטניות נטולי כל תוספות), מוצרי העגבניה נטולי הסוכר, ועד למשקאות הצמחיים האורגניים שלנו, אשר מכילים בין 2-3 מרכיבים בלבד.


המזון שלנו מהווה דלק עבור גופנו

המזון שאנו מכניסים לגופנו הוא זה שמספק את האנרגיה לה הגוף זקוק, ובאחריותנו לדאוג שהוא יהיה באיכות מתאימה וראויה על מנת שנוכל לתפקד בצורה הטובה ביותר. מאוד טבעי והגיוני מבחינתנו לספק לרכב שלנו את הדלק, השמן והתוספים המתאימים. בואו נתייחס כך גם לגופנו.

אם נקפיד על כך ונצרוך מזונות איכותיים, הם יסייעו להגביר את יכולת החשיבה שלנו, ישפיעו על מצב הרוח, יגבירו את החיוניות וישמרו על בריאות התאים ותקינות התהליכים.

כתבה: נעמה טננבאום - נטורופתית 052-5021515

103 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול