top of page

מהו פסיליום? Plantago psyllium



צמח הלחך מוכר מאוד ברפואת הצמחים וממנו מפיקים את אבקת הסיבים הנקראת - פסיליום. את האבקה יוצרים מסיבי קליפת הזרעים שמכילים כמות גדולה בעיקר של סיבים מסוג מסיסי המים.

סיבים מסיסי מים הם בעלי יכולת של ספיחת נוזלים, ועל כן תכונה זו הופכת אותו לצמח המיוחס בעיקר לטיפול בבעיות מערכת העיכול: משלשל, נוגד עצירות, סופח גזים, מתאים לטיפול במעי רגיז, פיסורה ובנוסף יוצר תחושת שובע לאורך זמן.


הפסיליום ומערכת העיכול

בטח תשאלו את עצמכם, כיצד צמח יכול להיות מקושר לטיפול בעצירות ובשילשול במקביל?

ובכן, התשובה לכך נעוצה בכמות הנוזלים שנכניס לגוף יחד עם הפסיליום. בשל יכולתו לספוח נוזלים ועל ידי כך ליצור נפח לצואה בתוך המעי ולהרחיב את דפנות הצינור, הוא תורם למצבי עצירות ודחיפת הצואה במערכת העיכול.

לעומת זאת במקרה של שילשולים וצואה נוזלית, מכניסים פחות נוזלים חיצוניים לגוף והסיבים סופחים אליהם את הנוזלים שמצטברים במערכת עצמה. על ידי כך הם "מייבשים" את המערכת ויוצרים נפח ומרקם אחר לתכולה.

לקיחת הסיבים באופן קבוע גם תורמת מאוד למצע שעליו חיים החיידקים הידידותיים והרצויים מאוד בתוך מערכת העיכול. ללא מצע ראוי, הם לא יוכלו להתקיים ואוכלוסייתם תיפגע. הדבר ישפיע רבות על תפקודנו בחזיתות רבות. בין היתר של מערכת החיסון ויכולת הגוף להדוף פטריות / פרזיטיים ומחלות אחרות.

הסיבים מתאימים גם לאנשים המעוניינים לרדת במשקל, זאת על ידי הענקה של תחושת שובע לאורך זמן רב מה שמאפשר להרחיב את פערי הזמן בין ארוחת לארוחה.

ערכם הקלורי הוא אפסי, טעמה של האבקה ניטראלי ולכן קל להשתמש בה ולהוסיף אותה לתזונה.


למה אורגני?

כשצורכים את האבקה האורגנית, כמות הרעלנים שנמצאת בצמח עצמו היא מינימלית. לרוב, חומרי הריסוס נטמעים בחלק החיצוני של הצמח. לכן, ככל שיש פחות שימוש בחומרי הדברה ותוספים אחרים, המוצר נקי יותר וקרוב ככל שניתן למקור שלו.


כיצד משתמשים:

פזרו אותה על סלטים קרים.

ערבבו ביוגורט בתוספת של אגוזים / מוסלי ופרי טרי והמתיקו לפי טעמכם במייפל טבעי / סילאן או דבש.

ניתן להוסיף לשייקים וסמוזים יחד עם הפירות הקפואים של הרדוף ולהוסיף מקור שומן איכותי כמו הטחינה שלנו.


רעיון מצוין לטבעונים וגם למי שלא:

ניתן להוסיף למאפים על מנת לגרום להם להידבק ולהיות יותר יציבים ונפחיים - עוגות / לחמים / פשטידות וכד'.

עם השימוש באבקה, נוכל לראות שישנה אפשרות להפחית או להוריד לחלוטין את השימוש בביצים שמהוות תפקיד של מייצב, מתפיח ומאחד את הבלילות.


שימו לב

  • סיב הפסיליום מאוד בטוח לשימוש ואינו ממכר.

  • ניתן להשתמש בו גם בהריון והנקה וגם לתת לילדים.

  • חשוב מאוד! להתחיל את השימוש בהדרגה ולשתות נוזלים במהלך וכמובן לא להגזים במינון על מנת לא לפגוע בתפקוד המעי ולגרום לחסימות.


1,104 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page