פירות מיובשים אורגניים


ההבדל בין פירות מיובשים אורגניים ללא אורגניים:

פירות יבשים אורגניים הם פירות שגודלו בגידול אורגני עם כל המשתמע מכך (גידול ללא חומרי הדברה או חומרי דישון מזיקים ומסוכנים וכמובן ללא תהליך של הנדסה גנטית) ועברו תהליך ייבוש כלשהו.

לפירות יבשים רגילים מוסיפים חומרי שימור להארכת חיי המדף שחלק ממטרתם היא גם לצבוע את הפרי בצבעים חזקים ומגרים כי גם "העין אוכלת". כתוצאה מכך, השוואה בין פירות אורגניים לפירות מיובשים רגילים תיעשה בעיקר בנראות הפרי (אורגניים ייראו כהים יותר, לעיתים הם יהיו קטנים יותר אך טעמם משמעותית טוב ועשיר יותר ודומה למקור).


הפירות המיובשים האורגניים של הרדוף, מיובשים בשתי שיטות:

  • ייבוש פירות בשמש - ייבוש בשמש הוא טבעי ועדין יותר ומשמר בצורה המיטבית את הערך התזונתי של הפרי.

  • ייבוש פירות בשמש בתוספת מים -חלק מהפירות, לאחר ייבושם בשמש, עוברים תהליך של הוספת מים, כדי שיהיו יותר עסיסיים ובעלי כמות סוכר נמוכה יותר.

חשוב לצרוך פירות שיובשו באופן מקצועי, שכן לייבוש בייתי בשמש יש פוטנציאל ליצירת תהליך ריקבון בפרי ועיפוש.

הייבוש מצמצם את משקל הפרי ע"י אידוי הנוזלים ממנו, וכך שיעור המינראליים והוויטמינים בפירות המיובשים נחשב לגבוה יותר מאשר בפירות הטריים, מאחר שמדובר באותה כמות של מינראליים וויטמינים ליחידת משקל קטנה יותר, אך יש לזכור שכמות הסוכר בהם גבהה ויש לצרוך כמות מדודה.


מהם אותם ערכים תזונתיים שבהם מזכים אותנו הפירות המיובשים?

מרבית הפירות המיובשים מכילים אשלגן, אשר חיוני לתפקוד תקין של תאי העצב והשרירים, מסייע לטיפול ביתר לחץ דם וחיוני לתהליך חילוף חומרים תקין של חלבונים ופחמימות.

תמרים, שזיפים וצימוקים עשירים בברזל אך יש לצרוך עמם כמות נאה של ויטמין C על מנת להשיג את ספיגתו האופטימאלית של הברזל.

במשמשים ישנה כמות גדולה של ויטמין A, אשר תורם רבות לראייה, ולבניית עצמות, שיער ועור בריאים.

הדבלים (תאנים מיובשות) עשירות בסידן ורכיבים נוספים החשובים לעצמות ולשיניים. הם, וכן השזיפים והמשמשים ידועים בתרומתם להסדרת פעילות מערכת העיכול. ידועות סגולות שתיית המים בהם הושרו השזיפים למס' שעות, אשר תועיל במקרים של עצירות ממושכת. הדבר מצוין לאנשים בכל הגילאים כולל תינוקות ויעיל במיוחד.

שילוב עם אגוזים

לצד הפירות המיובשים מומלץ לצרוך גם אגוזים וזרעים ולהעדיף אותם בצורתם הטבעית ולא קלויים ומומלחים.

גוונו בין התוצרת ע"י שילוב של פרי עם משפחת הזרעים והאגוזים. זה שילוב נהדר הן מבחינת הטעם והם מבחינה בריאותית כיוון שאכילת הפרי עם מקור שומן – תורם להורדת האינדקס הגליקמי של הפרי ולאיזון רמת הסוכר בדם.


לסיכום:

הפירות המיובשים האורגניים הינם בעלי תרומה תזונתית, אך זכרו ,כי יש לצרוך אותם בחוכמה - אמנם הם טעימים מאוד, אך כפי שהוזכר, ריכוז הסוכר בהם הוא גבוה מאוד. כתבה: נעמה טננבאום - נטורופתית 052-5021515

22 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול